Ridning Söndag.

Red Daytona för första gången på jätte länge. Det var jätte roligt att få rida hennne igen. Daytona är ett litet isabellefärgat sto. Hon kan inte så mycket och har inte så mycket ork men hon gör sitt bästa. Hon kan bli väldigt lätt uppstressad så man får ta det lungt med henne. Så klart kan man kräva skaker men man får inte bli för ivrig på henne.
Hon har väldigt svårt med att behålla gallopen och speciellt när det är ett litet utrymme.Än så länge kan man inte korta upp hennes gallop så mycket. 

Det var markarbete idag men vi hade bara tre bommar på marken. Över bommarna fick vi trava över och sedan göra skänkelvikningar ut till spåret igen. Det kändes jätte bra på Daytona så fort jag satte upp idag hon har fått mycket mer ork sen sist. Gallopen gick mycket bättre än förut också  fattningarna blev jätte fina (duktiga gumman <3 )  Sen orkar hon inte hålla gallopen så länge, men när hon saktara av är det bara att ta det lungt och trava lite så hon slappnar av och sen kan man fatta gallop igen. Går man på henne för mycket om hon saktar av surar hon ihop och ställer sig och hoppar på stället och sprakar lite.

Efter lektionen fick jag jätte mycket beröm av Helena(min ridlärare) Hon sa att Daytona såg jätte trevlig ut och att hon var så lungn när jag red henne. Hon såg att när Daytona började tjurade ihop lite så började jag inte tjafsa utan tog det lungt och hon tyckte att Datyona verkade trivas med att jag red henne.
Vill verkligen rida Daytona nästa dressyr lektion hon är så underbar <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0