Ridning Torsdag.

Fick rida Gitano Z på ridningen idag. Har inte ridit honom på jätte länge så det vara roligt att testa honom igen. dag var det Markarbete på schemat men med mycket dressyrarbete.
Det var bommar utlagda på  ena långsidan. Fyra bommar mellanrum Fyra bommar till. Vi började med att värma upp rna Gitano Vill gärna bita tag i bettet och lägga sig i undertempo och tappa all kontakt med ryttarens hand. Så det blev mycket tempoväxlingar och mycket volter så att han började lyssna på mig. I gallopen gick det mycket bättre jag hade inga problem att jobba honom i den gångarten utan han lyssnade väldigt bra och gjorde nästan alla jag bad honom göra. Efter att vi ridit fram Travade vi över bommarna dom ena bommarna hade kortare mellanrum mellan sig medans dom andra hade längre mellanrum mellan sig. Vi travade över dom första bomarna sen skatade vi av till skritt och skrittade några steg sen satte vi igång i trav igen och travade över dom fyra sista bommarna.
Vi fick också Öva på serpentinbågar i gallop. Det gick jätte bra jag har sett mamma rida det så ofta så jag red som hon brukar. Sen övade vi också på enklagallopombyten. Första gången var jag lite för långsam i hjälperna och andra gången ville Gitano absolut inte vara med så han tjurade ihop (han tyckte att det var för jobbigt)Tredje gången gick det jätte bra och han var så duktig. 

Det var en riktig rolig lektion och jag hoppas att jag kan få rida Gitano snart igen.
Så här låg bommarna.
Bild på Gitano <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0