Dressyr och hoppning. :D

Ja jag har varit dålig igen (skärp dig nu johanna,  skriv mer på bloggen) 
Jag kan bara vara ärlig och säga att jag inte har orkat har inte riktigt haft tid heller. 

Men här kommer en liten upptadering om mina små klubbtävlingar jag var med på under höstlovet.

Tisdagen- Höstlovshoppet LättC:1 :

Japp jag skulle hoppa Don pedro på en väldigt enkel runda på 70 cm.  Jag tänkte att det var lätt som en plätt men icke var det det.  Det hela slutade med att jag åkte av två gånger....Första gången var helt mitt fel det var en dålig gallop och en dålig svänga så jag kände att Donpan skulle stanna men så i sista sekunden ändrade han sig och hoppade i alla fall. Vilket jag inte var berädd på så jag trillade av. Sen så fick jag hoppa första hindret igen och då var vi på G....okej jag hade ont som satan men jag hade bestämt att jag skulle över!! Men nej sa Donpan som hade blivit lite osäker, han hade en jätte fin bjudning till hindret men då la han in en tvärnit och jag flög av igen....(Johanna känner sig så duktig här NOT) så klart ramlade jag och slog i mig på exakt samma ställen som första gången men jag skulle över ett hinder innan jag gav upp så det var bara att hoppa upp igen med gråten i halsen. Dom hade då sänkt till ett litet kryss som jag fick travhoppa och då gick det utmärkt (TREDJE GÅNGEN GILLT). Men jag är ändå nöjd att jag hoppade upp och bestämde mig för att komma över (Det skule jag inte gjort för ett år sedan, då skulle jag gett upp på en gång.)


Onsdagen- HöstlovsDressyren.
Ja då var det dags för en Dressyrtävling.... jag var taggad men ändå inte eftersom att hela min kropp gjorde ont efter hoppningen.  Jag red Pinochio, och jag blev väldigt glad när jag fick höra att framridningen var på utebanan och att självaste program ridningen var i lilla ridhuset. Det betyder inga vita staket och eftersom att Pinochio är en riktig liten fegis så var jag glad att slippa ett moment som han kan skygga och mesa sig för.  
Framridningen kändes sådär vi hade ca 20 min på oss (inte mycket alls) och han ville verkligen inte lyssna på min högerskänkel. Men jag var nöjd att han var hyfsat avslappnad och faktist lyssnade på mig och inte brydde sig om allt omkring honom.
När jag kom in i lilla ridhuset var han väldigt spänd i början men han blev lite mer avslappnad sen. Han tappade väldigt mycket bjudning men han skyggade inte för mycket alls, lite vid utgången men annars var han jätte duktig min lilla fegis. Högergaloppen gick inte bra han fattade fel först och sen ville han inte riktigt fatta gallop över huvudtaget. Men jag red och hade bra vägar så jag var jätte nöjd med våran ritt. 
Vi red en 51.11% runda men jag brya mig inte över procenten pga att jag verkligen red och att han hade skött sig jätte bra.
Och tusen tack till underbaraste Amanda som kom och tog bilder på mig och pinochio (läs hennes blogg http://mandapanda.blogg.se/ )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0