Ridning

Idag red jag lektion kl: 9.45 istället för en som heter Harriet. Jag fick rida en häst som heter Algebra. 
Algebra är född 2003 (11 år) men hon är väldigt grön i ridningen. Hon har inte så mycket ork och man får rida likadant som om man ska rida en unghäst. 

Vi fick rida i lilla ridhuset idag eftersom att det vara dressyrtävlingar i stora idag.Vi jobbade mycket på galopfattningar. Stundtals kändes det super bra men jag har inte ridit så mycket unghästar så jag är ju inte så van. Men hon var jätte duktig lilla tjejen och hon jobbade på bra, ibland tjurade hon ihop och var lite larvig men hon är ju ett sto så vad kan man förvänta sig :P

Vill verkligen rida henne igen och hita knapparna bättre.
Nu ska jag gå och lägga mig är jätte trött.

Kommentarer
Postat av: Niniz

svar: aaa då! men skriv gärna att jag tog den :) mvh

2011-10-09 @ 18:41:28
URL: http://nibby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0