Vecka 39 ^^

Har verkligen inte haft tid för att blogga den här vackan har knappt varit hemma. Mån-ons Var jag i norrköping och hade basmarskinkörning med skolan. Vi fick köra Traktor och fyrhjuling. Sista dagen fick vi göra ett teoriprov för att ta teränghjulingKörkort. Jag klarade provet!! :D :D 

Sen i torsdags red jag på kvällen. Fick rida jumjum och vi hade markarbete. Vi hade tre bommar på varje volt som vi fick trava över. Jumjum är inte min favorit han känns väldigt liten och jag hittar inte knapparna på honom. Det tog verkligen hela lektionen för att försöka få honom mjuk i sidorna  dom sista fem minuterna kändes han mycket bättre. 

Sen på Fredag morgon red jag en privat lektion på Jempe för Berit Norberg innna ridningen med skolan skulle börja.
Vi koncentrerade oss väldigt mycket på övergångar eftersomm att jag inte riktigt vet hur jag ska rida ihop honom. Jag fick flytta bakdelen mycket också så att jag kunde få tag i yttertygeln ordentligt. Lektionen Gick jätte  bra och jag lärde mig en massa. 

Ridningen men skolan tänker jag inte ens skriva om....man kan säga att det gick verkligen inte bra. 
Jag avbokade min lektion idag eftersomm att jag var väldigt deppad efter ridlektionen med skolan så jag kände verkligen inte för att hoppa (gillar inte att hoppa) så jag åkte hem till min kompis Erica istället och hade sleepover, vi snackade skit hela kvällen :P 

På lördagen kom fluff över vid tre. Vi var med när min syster spelade Amnesia the dark descent. Skit läskigt spel det slutade med att Fluff fick spela och jag och Madde satt/låg i sängen och skrek/gömde oss XD.
Idag(Söndag) Tävlade mamma med jempe på Värmdö ridklubb. Det var Dressyr och hon red Lätt A:1 :D
Det såg rikigt bra ut hon var mer avslappnad på banan än vad hon brukar vara så vi är Väldigt nöjda med hennes ritt :D
Så här har min vecka sett ut ;3
Jag och jumjum förra året ^^ 

En av traktorerna vi fick köra :D (har ingen bild på fyrhjulingaran)
Jag och sara en tidig morgon XD Vi väntar på att få köra traktor ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0