Ridning är roligt ^^

Här kommer ett blogginlägg om dom senaste ridlektionerna ^^

Torsdags:


Fick rida Queen igår(Johanna jätte glad :D). Lite trist , pga att dom har bytt ridhusbotten i lilla ridhuset så kan man inte ha lektioner där än, så igår fick vi dela det Storaridhuset men en ponny grupp. Att rida på bara ena halvan av ridhuset med 9-10 stora hästar är inte särskillt roligt. Jag fick knappt plats och kunde inte rida i det tempot jag ville ha på Queen.
Men med tanke på omständigheterna gick lektionen hyfsat bra ^^  var andra gången jag red Queen så jag är nöjd.
Vi jobbade mycket med att ha hästarna böjda men att gå rakt fram, vilket Queen tyckte var riktigt onödigt :P
Fredag:
Ridningen med skolan:
Fick min Bebis idag (Carat).  Idag skulle vi jobba hårt med ryttarens inverken^^ 
Lektionen bestog av att rida små och stora volter mycket tempoväxlingar och övergångar. 
Vi började med att rida en volt i varje hörn och sen från K och H skulle vi rida snett igenom och öka steglängden och sen forsätta. 
Carat var väldigt stark ibörjan och bara tog tag i bettet och sprang så jag fick göra mycket övergångar i övningen också. Tillsist började han lyssna på mig lite bättre och började slappna av. I gallop arbetet i början skulle vi lägga 15 meters volter vid A och C och sen skulle vi öka gallopen på långsidorna. 
Carat bara sprang och lyssnade inte alls.
Sen efter det gick vi in på volterna och flyttade hästarna in på en liten volt sen ut igen och dom skulle behålla ställningen och böjningen. Det gick väldigt bra Carat lyssnade bra och fick en jätte fin trav.
Sen var det mycket tempo växlingar i slutet av lektionen och när vi var klara var jag väldigt nöja med Carat han hade lyckats bli väldigt avslappnad :D
Ridningen utanför skolan:
Idag var det markarbete på schemat. Fick rida Queen igen(JOHANNA HYPER GLAD).
Lektionen idag var väldigt långtråkig så jag orkar faktist inte skriva om den, vi fick göra en övning över bommarna två gånger sen var det inge mer med dom. Lektionen var...ja.. som sagt långtråkig.
Men jag hittade lite mer knappar på Queen och hon var jätte fin över bommarna. Hon skulle ju velat gallopera över mer bommar :P  
Men jag älskar verkligen den hästen hon är så rolig att rida ^^  Det är en liten utmaning och det känns väldigt bra när jag rider henne :D
Jag och Carat i sommras


Queen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0