Carat <3

Idag var det lektion och jag fick rida min lilla bebis <3  
Idag skulle vi rida ut två och två och rida en liten slinga i valfria gångarter och sedan komma tillbaka och rida i ridhuset.

Innan vi red ut fick alla väram upp i trav självständigt arbeta i bägge varven. Carat kändes fin i skritten men sen när vi skulle börja trava tog han mest bettet och blev stark och sprang. Jag fick köra mycket volter och övergångar för att få honom att lyssna på mig. Han ville inte heller rikitgt böja sig åt höger så jag fick verkligen jobba på att ta igennom honom och han blev riktigt fin tillsist.
Jag och Bosse i min grupp ville ta det lite lungt eftersom att vi är lite osäkra att rida ut så vi skrittade en kort slinga och det var verkligen jätte mysigt. Carat klev på ordentligt och tog i när vi klättrade i backarna. När vi kom tillbaka fortsatte vi att jobba självständigt. När Carat tog betet och drog gjorde jag halt och ryggade några steg. Han blev riktigt fin i Traven tillsist men gallopen var verkligen hemsk idag han bara sprang och ville verkligen inte lyssna.

Har verkligen saknat att få rida Carat så jag är jätte glad :D
Johanna fick rida Carat Johanna glad :D 

Jag och Carat i sommras <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0