Praktik dag 1.

Hela den här veckan ska vi ha praktik. Efter den här veckan kommer vi att ha praktik på där vi är nu varje onsdag.'
Jag och Amanda hamnade på samma ställe(YAAAY ^^), Vi ska ha våran praktik på Södertäljeridklubb.
Dagen började med att jag gick upp och kände att jag hade jäkligt ont i halsen, men tänkte att det borde gå över. Tog en buss som gick 06.40 och sen tog jag ett tåg till östertälje där jag bytte till en buss.
När jag kom till Östertälje och skulle gå till bussen tade jag den inte XD  Hittade den tillslut. I södertäljecentrum hoppade Amanda på.
Bussen stannar precis utanför ridskolan vilket är väldigt skönt.
Det första vi fick göra när vi kom dit var att hjälpa till att släppa ut privathästaran i  hagen. Måste ta lite bilder någon gång på anläggningen den här veckan för att den är otroligt fin och charmig tycker jag. Deras hagar är att dö för.
Efter att alla hästarna var ute la vi in lunchhöt i dom tomma boxarna sen soppade vi. 
Jag och amana fick Mocka och fixa vatten hinkarna i några uteboxar medans dom andra mockade i ridskolestallen.
Efter det fick vi byta vojlockar på några sadlar och torva.(dom använder torvmix). Innnan lunch Amanda och jag göra i ordning en femårig häst som ridlärarna håller på att rida till.

Efter lunchen fick vi borsta hästar, fodra lunch och ta in alla privat hästar. Det sissta jag fick göra innan vi slutade var att Göra ordning Mewa för att ridas. Hon är ett jätte fint Skimmelsto och är 6 år gammal.
Hon var lite larvig, allt var jätte farligt enligt henne, men gud jag blev verkligen kär.

Det här har vi gjort hela dagen idag och jag har kommit fram till att jag böjar bli sjuk är snuvig och min hals gör jäkligt ont fortfarande. Tänker inte vara sjuk den här veckan!!.
En bild på Mewa från hemsidan ska försöka ta en bättre.

 

Kön: Sto

Född: 2005

Härstamning: Importerad från Polen

Färg: Skimmel

Inköpt: Kom till ridskolan i augusti 2011.

 

En bild på Belina från hemsidan ska försöka få en bättre bild på henne också.

Kön: Sto

Född: 2006

Härstamning: Importerad från Tyskland

Färg: Brun

Inköpt: Kom till ridskolan i augusti 2011.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0