Praktik på SRK

Idag var det praktik på södertälje RK med Amanda ^^

Vi fick göra det valiga släppa ut privathästarna i hagen sen sopa och mocka/fixa vattenhinkarna i uteboxaran och sen runt nio var det fika. 

Efter fikat fick vi sopa läktarna till både ridhusen sopa i stallet och torvade till alla hästar. Innan lunch fick vi hämta in Mewa och Ragazza för att göra ording dom för att ridas. 
Sälvklart gjorde jag ordning finaste Mewa<3
Efter släppte jag och annan praktikant ut Mewa i hagen. Efter det krattade vi det lilla ridhuset och mockade åt Raffe som står i box pga av en hälta.Efter det tog vi in alla privathästarna och fodrade åt dom. Sen fick vi mocka några fållor. Sen gick vi för att ta in Mewa,Ragazza,Belina och en häst som heter Zandera(hon fick jag ta). När dom var inne kom alla ridskole ponnier och hästar in. och det sissta vi fick göra för dagen var att borsta av det värsta på hästarna som hade rullat sig mest.
Sen klockan tre slutade vi och åkte hem. 
Nu sitter jag och pluggar (inte roligt).
Jag bjuder på denna bild på mig och Mewa.Jag ser lite muppad ut men hästen är fin ^^
Underbaraste Mewa <3


En bild från hemsidan på Ragazza

Bild på Zandera på hemsidan.

En bild på Belina från hemsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0