Ridning FTW ^^

Lördag.
Red Privat lektion för en som heter Christer idag på Jempe.
Det var första gången jag red lektion för Christer så jag var lite nervös men så fort han började prata slappnade man av han är så lungn av sig.
Vi övade mycket på ställning och böjning och att Jempe verkligen skulle lyssna för mina hälper. Så det blev mycket Övergångar och tempoväxlingar också.
Galloparbetet bestog mycket av övergångar. Jag orkar inte riktig rida ihop Jempe i avsaktningarna men det ska vi jobba hårt med nu.
Fick rida mycket på volten och i höger varv eftersomm att högervarv är mitt svåra varv när jag rider. Jag tappar yttertygeln och Jempe puttar över mig så att jag hamnar lite snett.
I slutet av lektionen blev Jempe jätte mjuk i högervarvet och det var nästan bara att sitta och inte göra någonting han lyssnade på allt jag gjorde extremt bra.  

Jag har en sådan duktig häst ! <3
Söndag.
Red Carat idag på min lektion idag. Han brukar vara väldigt ovlillig i början att ställa och böja till höger men  idag var han väldigt mjuk och fin så fort jag tog tyglarna och började ställa till höger gjorde han det utan att bli stark i munen och protestera.
Idag övade vi mycket på ställning att att rama in ordentligt med skänklarna.
Vi var på volten och vid vändningspunkterna stog det koner som vi skulle rida nära och runt i början med ställda hästar.  Sen gick vi över till att ha hästarna stälda och sen rida rakt till kon till kon och när man kom fram till konen skulle vi flytta bakdelen på hästarna så att man kom rakt till nästa kon.
Det var ett bra tag sedan jag red Carat och han var otroligt fin idag så jag är jätte glad att jag fick rida honom.
I slutet av lektionen var han så fin och han trampade under sig ordenltigt och an kunde bara sitta och leka han var väldigt lyhörd. 

Det var dagens lektion.
Nu är jag hemma och jag var duktig att somna  när jag kom hem så jag har sovit från 15.00 till 18.25 XD  Nu ska jag försöka vakna till :P
Bättre häst en Jempe kan man inte hitta <3
Jag och Jempe <3
Carat <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0